Ekonomi

Bulg Lojistik İntermodal yatırımlarına devam ediyor

Geçen yılın son çeyreğinde Türkiye, Slovakya ve Avusturya’nın ortasında iki yeni demiryolu hizmeti sunmaya başlayan Geleng Logistics, beklentilerin üzerinde bir sonuca ulaştı. Karşılıklı olarak haftalık sefer sayısını artırma kararı alan firma, ideal taşıma terminleri ve uygun navlunlarla ithalatçı ve ihracatçıları hedefine ulaştırmaya devam ediyor. Yalg Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Erkara, Türkiye, Avusturya ve Slovakya arasında 5,5 günde taşıma yapabileceklerini açıkladı.

Yeşil lojistik uygulamalarıyla öne çıkan Bulg Lojistik, intermodal hizmetini Türkiye, Avusturya ve Slovakya’daki demiryolu yatırımlarıyla güçlendirdi. Şirket, bu girişimi ile ihracatçıların Avrupa Yeşil Mutabakatı uyum çabalarına katkıda bulunurken, uygun navlun ve gerçek zamanlı teslimat ile Türkiye’nin Avrupa ile ticaretini artırmasına destek oluyor.

Geçen yılın son çeyreğinde Halkalı – Dunajska Streda (Slovakya) ve Halkalı – Wien (Avusturya) ortasında başlayan sefer sayısında artış yaşandı.

Yalg Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Erkara, toplam taşımalarının yüzde 80’inin demiryolu veya Ro-Ro ile entegre intermodal taşımacılıktan oluştuğunu belirterek, yeşil lojistik vizyonu doğrultusunda intermodal hizmetlerini her zaman geliştirdiklerini vurguladı. Slovakya-Türkiye ortasında ilk etapta haftada iki karşılıklı gidiş-dönüş sefer yaptıklarını belirten Erkara, Halkalı Viyana tren sınırına bir alternatif daha oluşturduklarını söyledi.

 

Karayoluna göre yüzde 10 maliyet avantajı

Demiryolu odaklı intermodal taşımacılığın çevresel sürdürülebilirlik açısından değerine vurgu yapan Erkara, ithalatçı ve ihracatçıların taşıma maliyetlerini optimize etmenin de mümkün olduğunu söyledi. Kara yoluna göre yüzde 10 maliyet avantajı sağlayabileceklerini anlatan Erkara, şöyle konuştu: “Önümüzdeki dönemde Avrupa’ya ulaşımın en kolay yolu raylı sistem olacak. Yeşil Mutabakat kapsamında yoldaki maliyetler daha da artacak.”söz konusu.

Avusturya ve Slovakya’da ulaştıkları noktalardan Avrupa’nın her noktasına demiryolu veya kara yoluyla ulaşabileceklerini vurgulayan Erkara, şöyle konuştu: “Bu noktalardan Almanya, Hollanda, Belçika, Polonya, Çek Cumhuriyeti ve Macaristan’a demiryolu bağlantıları var. Hızlı bir şekilde ekipmanlarımızı farklı vagonlara aktarıp yolumuza devam ediyoruz. Karayolu ile son teslim noktalarına özmal araçlarımız ve kendi şoförlerimizle ulaşıyoruz.”paylaşılan bilgiler

 

“Hem sınır kapılarındaki yoğunluğu aşıyoruz hem de yeşil lojistiği teşvik ediyoruz”

MeTrans’ın işlettiği hatlarda tek seferde 36 adet ekipman taşıyabileceklerini ve 5,5 gün geçiş süresi sunduklarını belirten Erkara, karayolu müşterilerini bu hatlara yönlendirdiklerini söyledi. Erkara, Hem bu demiryolu hatlarını hem de RoRo bağlantılı intermodal hatlarımızı kara yolunu tercih eden müşterilerimize hem sınır kapılarında uzun bekleme süreleri nedeniyle hem de yeşil ve sürdürülebilir lojistiği teşvik etmek için önerebiliriz.”söz konusu.

RoRo ile kara yolunu entegre ettikleri İspanya, Fransa ve Portekiz’in intermodal sınırında yakaladıkları başarıdan memnun olduklarını dile getiren Erkara, yeni demiryolu sınırında da aynı başarıyı yakalamayı hedeflediklerini belirtti.

Erkara, önümüzdeki dönemde intermodal taşımalarını farklı hatlarla geliştirebileceklerini ve böylece Türkiye’nin Avrupa Yeşil Anlaşması uyum çalışmalarına katkısının devam edeceğini sözlerine ekledi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu